چطور بهترین ایده خلاقانه را برای راه اندازی کسب و کارمان پیدا کنیم بدون اینکه شکست بخوریم

امکان ندارد شخصی بخواهد یک کسب و کار اینترنتی موفق را راه اندازی کند

اما در انتخاب یک ایده خلاقانه و عالی به مشکل نخورد.

در واقع کسب وکاری ؛ به موفقیت منتهی می شود که بر اساس یک ایده خلاقانه و مناسب پایه ریزی شده باشد.

و داشتن یک ایده خلاقانه برای هرکسب وکاری شرط کافی و واجب می باشد.

ولی متأسفانه اتفاقی که در بیش از %۹۹ از کسب وکار های اینترنتی اتفاق می افتد این گونه است

که صاحبان کسب وکار بر اساس معیار هایی مانند تحصیلات دانشگاهی ؛ حوزه های کاری پر سود و پر پول یا

حوزه کسب وکار هایی که در حال حاضر موفق هستند ایده خود را برای شروع کسب وکارشان انتخاب می کنند.

و در نهایت با کلی هزینه و صرف کردن زمان با ارزششان در نیمه های راه کسب وکارشان را رها می کنند و به

شغل قیلی خود باز می گردند.( یک کام بک رویایی )

و به عالم و آدم و مخصوصا به صاحبان سایت هایی که از آن ها محصولاتی را برای رشد کسب وکارشان خریداری کرده اند

لعنت می فرستند.

و همه را مقصر می دانند به جز شخص خودشان را ؛ حال سؤالی که از شما دارم این است…

آیا شما هم می خواهید سرنوشتی همانند این افراد داشته باشید ؟

اگر جوابتان خیر است تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید و البته به آن عمل کنید.


چطور بهترین ایده خلاقانه را برای راه اندازی کسب و کارمان پیدا کنیم

 

ایده خلاقانه - بهنام ثانی

در این قسمت از مقاله به راحتی می توانید ایده مناسب به خودتان

که صد در صد در آن موفق خواهید بود را پیدا کنید.

 

تکنیک اول

” بهترین ایدها آن چیزهایی است که بیشتر دوستشان دارید و به آنها علاقه مند هستید “

بسیار مهم است که ایده ای را که انتخاب می کنید واقعا به آن علاقه مند باشید.

حتی اگر از نظر خودتان بسیار مضحک و یا نا موفق به نظر بیاید

شما می توانید به راحتی هر چیزی که به آن علاقه دارید را به عنوان ایده پیاده سازی کنید

صبر کنید…زود تصمیم نگیرید و قضاوت نکنید قرار شد تا آخر مقاله را مطالعه کنید 

در این تکنیک فقط کافیه به هرچیزی که علاقه مند هستید فکر کنید

مهم نیست چه چیزی باشد دنبال موارد خارقالعاده و عجیب نباشید

هر چیزی و هر کاری که شما به آن علاقه دارید

مثلا : پیاده روی – فست فود – شنا کردن – رسیدگی به گل و گیاه و هر چیز دیگه…

تکنیک دوم

” بهترین ایده ها آن هایی هستند که بیشترین مشکلات را حل کنند “

در این مرحله دایره انتخاب هایتان کمی کوچکتر خواهد شد

وقتی تکنیک اول را انجام دادید برای عملیاتی کردن تکنیک دوم

فقط کافی است با دقت بیشتری به مشکلاتی که

در حین انجام علایقتان با آنها مواجه هستید فکر کنید

کدام یک بیشتر از بقیه آزارتان می دهد؟ کدام یک اگر نبود خوشحال می شدید؟

کدام یک اگر برطرف میشد در وقت وهزینه تان صرفه جویی می شد؟

و غیره….

تکنیک سوم

” بهترین ایده ها پرمخاطب ترین آنهاست “

در این مرحله بازهم دایره انتخاب های شما کوچکتر می شود

چرا که باید بررسی کنید از مواردی که از فیلتر تکنیک های اول و دوم

عبور کرده اند کدام یک مخاطبان بیشتری را شامل می شوند

و آنهایی را برگزینید که تعدا افراد بیشتری را به خود اختصاص میدهند

و افراد بیشتری در جامعه برای حل این مشکل دست و پنجه نرم می کنند

تکنیک چهارم

” بهترین ایده ها آن هایی هستند که بازار آنها داغ تر است “

اگر تمامی مراحل بالا را به دقت انجام داده باشید 

هم اکنون باید یک لیست شسته رفته از مواردی واقعا به آنها علاقه دارید 

و خود شما و دیگران مشکلاتی را در آنها حس می کنید و همچنین 

تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه با مشکلات این حوزه درگیر هستند در دست داشته باشید.

 تبریک می گویم تا به اینجا خوب پیشرفته اید 

الان باید به دقت بررسی کنید کدام یک از موارد داخل لیستتان

بیشتر مورد توجه صاحبان کسب وکار بوده است

و تعداد افراد بیشتری کسب وکار خود را بر اساس آن ایده شکل داده اند

مطمئن باشید ایده ای موفق خواهد بود که رقابت بیشتری در آن وجود دارد

متأسفانه اکثر مردم فکر می کنند ایده ای بسیار خوب است که ناب باشد و

تا به حال به ذهن هیچکس حتی جن هم خطور نکرده باشد….

به نظر شما ایده ای که تا به حال هیچکس آن را عملیاتی نکرده چند درصد 

احتمال می دهید موفق شود ؟

چقدر باید هزینه کنید تا آن را عملیاتی کنید ؟

در طول این مسیر از تجربیات چه کسانی می توانید استفاده کنید ؟

این ها سوالاتی هستند که جوابی ندارند و تنها زمانی به این ایده ها فکر کنید

که اولا کملا تخصصی و صد در صد مطمئن باشید موفق خواهید شد چون شما در این مسیر تنها هستید

و ثانیا بودجه ای کافی برای آن در نظر بگیرید چون احتمال آزمون و خطا بسیار بالاست

سخن پایانی

اگر مراحل بالا را به دقت انجام دهید شما به راحتی می توانید ایده خلاقانه خود را پیدا کنید

و صد در صد در آن موفق خواهید بود.

ایده خلاقانه به این معنی نیست که تا به الان هیچکس به انجام آن مبادرت نکرده باشد

اگر شما در حوزه ای که به شدت به آن علاقه دارید و خودتان هم با مشکلات آن حوزه درگیر هستید

و افراد بسیار زیادی همانند شما این مشکل برایشان شده دغدغه بتوانید یک راه حلی ارائه بدهید

که ابتدا مشکل خودتان و دیگران در آن حوزه حل شود شما دارای یک ایده خلاقانه هستید و صد در صد موفق خواهید شد

حتی اگر هزاران رقیب در آن حوزه فعالیت کنند.

تنها به این دلیل که در عصر حاضر مردم راه حل عملی که فردی به کمک آن موفق شده است را می خواهند نه یک مشت اطلاعات

 

موفق و پیروز باشید

منبع : بهنام ثانی

/ 0 نظر / 14 بازدید